זמינות והתאוששות מאסון

ההמשכיות העסקית של כל ארגון, מותנית בכך שהתהליכים הקורים בו, ימשיכו לתפקד גם בזמן תקלות וכמובן בהתאוששות וחזרה למצב תפעולי מלא בזמן הקצר ביותר.

לכל ארגון ישנה רמת tolerance שונה לאיבוד מידע או זמן תגובה, במקרה של התאוששות מאסון בכל אחד מתהליכיו העסקיים. לכן, תכנון ההמשכיות העסקית הינו קריטי בתכנון פיתרונות data recovery) DR )   והוא דורש קודם כל הבנה וחיבור לארגון ולימוד של כלל התרחישים הארגוניים.

כחלק מהמתודולוגיה שלנו ב-Performit אנו עוזרים לארגון לגבש את מושגי RTO ו-RPO שהם שני הפרמטרים הקריטיים בבניית מפת-הדרכים להמשך הפעילות העסקית של הארגון, במקרים של איומים פנימיים או חיצוניים על המערכת.

RPO - recovery point objective:

מהי כמות הנתונים שהארגון מוכן להפסיד במקרה של אסון?

RTO - recovery time objective:

מהו משך הזמן המקסימלי שהארגון יכול להרשות לעצמו להפסיק מתן שירות במקרה של אסון?

 

כשאנו באים לתכנן את מערך ה-DR של הארגון, אנו בודקים בקפידה מול הלקוח את כמות המידע שהארגון יהיה מסוגל להפסיד, כלומר לאיזו לנקודה הוא מוכן לחזור שתהיה הגיונית מבחינתו כך שלא תפגע בתהליכיו העסקיים הקריטיים, ומהו משך הזמן שהארגון מוכן לספוג ללא מתן שירות ללקוחותיו במקרה של התאוששות מאסון. רק לאחר הבנת הקו האדום של כל ארגון - אנו מתכננים עבורו את פיתרונות DR שיאפשרו את ההמשכיות העסקית שלו.

ב-Performit אנחנו כמובן לא מחכים לאסון שיקרה, אלא בודקים את מערך הגיבוי של הארגון ואת יכולת השחזור של הנתונים, את איכות החומרה עליה נעשה הגיבוי, ומציעים ללקוחותינו את פתרונות הגיבוי המתקדמים ביותר הקיימים כיום, מתוך אובייקטיביות מלאה ושימת צרכי הלקוח במרכז.